بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
خط مقاومت بازار شکسته شد
دو شنبه 9 تير 1393 ساعت 1:5 | بازدید : 741 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

خط مقاومت بازار شکسته شد

در حالیکه برخی از کارشناسان بازار معتقد بودند که رقم 72 هزار واحد خط مقاومت بازار است و شاخص بورس حتی در شرایط بد هم به راحتی از این رقم پایین تر نمی آید اما سقوط 586 واحدی شاخص و رسیدن به رقم 71662 واحد طی معاملات امروز نشان داد که باید کف های قیمتی جدیدی برای سهام اکثر شرکت ها تعریف کرد.

سقوط شاخص در حالی بود که با انتشار اطلاعیه رسمی عرضه اوراق اختیار فروش تبعی 28 شرکت پذیرفته شده در بورس تهران از سوی معاونت بازار این شرکت، معامله این اوراق با هدف تضمین حداقل بازدهی سالانه 20 درصد روزشمار برای سهام مربوطه، از امروز در بورس تهران آغاز شد.

مصطفی امیدقائمی مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان معتقد است: باید عواملی که منجر به بروز چنین روزهایی در بازار می شود شناسایی و به رفع زیربنایی آن کوشید.
وی با بیان این مطلب گفت: ابهام در بازار سرمایه همیشه بوده البته طی سالهای اخیر سعی به رفع ابهامات و شفاف سازی شده، اما معمولاً با تغییر دولت ها و تغییر برخی سیاست ها ابهامات جدیدی متولد می شود که باید برای رفع آن تلاش شود.
این کارشناس ارشد بازار سرمایه خاطرنشان کرد: این نکته که یک شرکت وقتی به سوددهی می رسد، در تیررس انواع و اقسام عوارض و افزایش قیمت ها قرار بگیرد نه مطلوب شرکت ها و نه مطلوب مخاطبین بازار سرمایه است. مخاطبین بازار سرمایه کسانی هستند که صنایع مختلف را شناسایی می کنند و پس از بررسی صنایعی را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند که البته ریسکهایش را هم می پذیرند.
قائمی با اشاره به اینکه تا خبر سود فلان صنعت به گوش های می رسد این بحث سر می گیرد که سود این شرکتها بی رویه است، گفت: جمعی به جای حمایت از تولید به دنبال این می روند که از طریق وضع برخی عوارض و مقرارات سود برخی صنایع را کاهش داده و حتی برای سوددهی شرکت ها حد و مرز تعیین کنند. اینگونه برخوردها با صنایع و تولید ملی رسماً اشتباه گرفتن مخاطبین بازار سرمایه با مخاطبین بازار پول است.
مصطفی امید قائمی در ادامه به سیاست های کنترل تورم دولت و جلوگیری از افزایش قیمت محصولات بعد از افزایش حامل های انرژی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: افزایش نرخی که برای محصولات پس از افزایش نرخ حامل های انرژی و حقوق و دست مزدها به طور معمول باید اعمال می شد هنوز در اما و اگر حمایت از مصرف کننده بی نتیجه باقی مانده است. درحالیکه فقط یک بخش از حمایت از مصرف کننده جلوگیری از افزایش قیمت محصولات مصرفی است.
قائمی با طرح این نکته که این شفاف سازی نه تنها راه را برای سیاست های کلان نظام اقتصادی کشور باز می کند، بلکه تکلیف بخش های مختلف نظام مالی کشور از بازار پول تا بازار سرمایه را در تعیین راهبردهای کلان مدیریتی روشن می کند، جملات خود را به پایان رساند.
از ابتدای معاملات امروز حجم عرضه ها و صف فروش در اکثر نمادها شدت گرفت و علاوه بر این ارزش بازار نیز که در دوران رونق تا 435 هزار میلیارد تومان فراتر رفته بود امروز به 341 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسید.
در جریان معاملات امروز پالایش نفت بندرعباس، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، تاپیکو، پارسان، ایران‌خودرو، مخابرات، سایپا، بانک ملت، بانک صادرات، بانک پارسیان، بانک پاسارگاد، سرمایه‌گذاری غدیر، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری خوارزمی، فولاد مبارکه، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و بانک تجارت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.
دو معامله بلوکی نیز در بازار امروز در نمادهای غدیر و هلدینگ تاپیکو مجموعا به ارزش 23 میلیارد تومان انجام شد.

*اطلاعیه های جدید
شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفند ماه 92 معادل یک هزار و 391 میلیارد و 953 میلیون ریال درآمد حاصل از فروش و ارائه خدمات کسب کرد.
از درآمد این شرکت بهای تمام شده کالای فروش رفته کسر شد و سود ناخالص دوره به 625 میلیارد و 626 میلیون ریال رسید و پس از کسر هزینه های عمومی، اداری از سود ناخالص دوره معادل 590 میلیارد و 62 میلیون ریال سود عملیاتی بدست آمد.
از سود عملیاتی دوره نیز هزینه های مالی و مالیات کسر و سایر درآمدها به آن اضافه شد و در نهایت مبلغ 462 میلیارد و 615 میلیون ریال سود خالص دوره محاسبه شد و بر این اساس مبلغ 4919 ریال سود به ازای هر سهم محقق شد.
به سود خالص دوره نیز سود انباشته پایان دوره اضافه شد و در نهایت مبلغ 467 میلیارد و 92 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.
شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در دوره یک ماهه منتهی به 31 خرداد ماه 93 تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با مبلغ 103 میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت معادل دو میلیون ریال سود بدست آورد.
شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در دوره یک ماهه گذشته، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده 26 هزار و 851 میلیارد و 981 میلیون ریال و ارزش بازار 111 هزار و 195 میلیارد و 677 میلیون ریال در سبد سهام خود داشت.
بهای تمام شده این شرکت طی دوره یاد شده معادل 123 میلیارد و 719 میلیون ریال افزایش یافت و به 26 هزار و 975 میلیارد و 700 میلیون ریال رسید.
ارزش بازار آن نیز در این دوره برابر 8 هزار و 64 میلیارد و 611 میلیون ریال کاهش داشت و معادل 103 هزار و 131 میلیارد و 66 میلیون ریال محاسبه شد.
شرکت توسعه صنایع بهشهر در دوره یک ماهه منتهی به 31 خرداد ماه 93 سهام هیچ شرکت بورسی را خرید و فروش نکرد. شرکت توسعه صنایع بهشهر در دوره یک ماهه گذشته، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده سه هزار و 468 میلیارد و 293 میلیون ریال و ارزش بازار دو هزار و 508 میلیارد و 944 میلیون ریال در سبد سهام خود داشت.
بهای تمام شده این شرکت طی دوره یاد شده تغییری نداشت در حالی که ارزش بازار آن نیز در این دوره برابر 177 میلیارد و 598 میلیون ریال کاهش داشت و معادل دو هزار و 331 میلیارد و 346 میلیون ریال محاسبه شد.
ارزش بازار شرکت داروپخش در دوره یک ماهه منتهی به 31 خرداد ماه 93 معادل 986 میلیارد و 169 میلیون ریال کاهش داشت.
بر اساس این گزارش "وپخش" طی دوره یاد شده تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده پنج میلیارد و 440 میلیون ریال تحصیل کرد و طی همین دوره هیچ سهم بورسی را واگذار نکرد.
 

*بورس در آیینه آمار

تغییر
رقم
متغیر
587 واحد کاهش
واحد71662
شاخص کل
17 درصد افزایش
96میلیارد تومان
ارزش معاملات
5 درصد افزایش
291میلیون سهم
حجم معاملات
-
341هزار میلیارد تومان
ارزش بازار

 

*نمادهاي باز و بسته شده
نماد معاملاتي شركتهاي ذغال سنگ طبس، معادن منگنز ايران، ‌كارخانجات توليدي شهيد قندي، درخشان تهران، گروه صنعتي پاكشو، گسترش صنايع و خدمات كشاورزي، نورد آلومينيوم و صنايع كاشي و سراميك سينا با توجه به عدم كشف قيمت در روز معاملاتي قبل (بدون محدوديت نوسان قيمت) بازگشایی شد.
در پايان معاملات امروز نماد معاملاتي شركت توسعه معادن روي جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي، متوقف خواهند شد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1101
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 1214
:: بازدید ماه : 3160
:: بازدید سال : 12060
:: بازدید کلی : 132601